کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تغییر ساعت آغازبه‌کار دستگاه‌های اجرایی مشهد و خراسان‌رضوی از سه‌شنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) اجرای پروژه تعریض پل شهید باهنر در محور جاده سرخس - مشهد تدوین «مدل جریان‌سازی اجتماعی» برای رسیدگی به معضل طلاق| ظرفیت‌های مختلف برای کنش‌گری اجتماعی بسیج می‌شوند عدالت فضایی، زمینه‌سازِ رسیدنِ شهروندان به توسعه فردی هوای کلانشهر ۵ منطقه مشهد امروز پاک است (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیگیری دغدغه شهروندان مشهدی درباره بوی بد استخر بوستان کوهسنگی زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی شهروند خبرنگار | درخواست قطع درختان خشک شده چنار در بولوار فرهنگ مشهد + پاسخ شهروند خبرنگار | درخواست افزودن اتوبوس در مسیر روزبازارهای محدوده جاهدشهر و الهیه مشهد + پاسخ جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: نقطه عطف انقلاب ۱۵خرداد بود

  • کد خبر: ۱۱۰۵۹۰
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: نقطه عطف انقلاب ۱۵خرداد بود
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نقطه عطف انقلاب ۱۵خرداد بود. امام راحل فرمودند این روز هیچ‌وقت نباید فراموش شود و بدون شک شاکله انقلاب این چنین روزی است.

همتی| شهرآرانیوز، حسن موحدیان در آغاز چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به اینکه در آستانه سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب (ره) هستیم، اظهارکرد: یاد و خاطره امام راحل (ره) را گرامی می‌داریم و باید توجه داشت مهمترین موضوع در رابطه با امام‌خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، رسالتی است که ایشان برای انقلاب تعریف کردند.

وی گفت: مهمترین ماموریت نظام مقدس جمهوری اسلامی، حمایت از مظلومان، محرومان و مستضعفان عالم است که تاکنون به همین دلیل، هزینه‌های بسیاری داده‌ایم، ولی این رسالت فراموش نشده است؛ برهمین اساس بوده که نام و یاد امام‌خمینی (ره) همیشه زنده است و این ماموریت را با قوت و قدرت دنبال خواهیم کرد.

موحدیان در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام ۱۵ خرداد، از این رویداد به عنوان نقطه عطف انقلاب یاد کرد و افزود: قیام ۱۵ خرداد از چنان جایگاهی برخوردار است که امام (ره) تاکید فرمودند قیام ۱۵ خرداد هیچ‌گاه نباید فراموش شود و شاکله انقلاب از این قیام خونین شکل گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تبریک ۱۱ خردادماه، سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، تصریح کرد: این روز را به یکایک دختران این مرز و بوم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و آرزوی توفیق و سلامتی دختران ایرانی و به ویژه دختران مشهدالرضا (ع) را داریم.

موحدیان با بیان اینکه یکی از رویکرد‌ها و سیاست‌های شورای ششم، ترویج گفتمان خدمت و گفتگو با مردم بوده، گفت: بسیار خرسندیم که با بهبود شرایط کرونایی، فرصت ارتباط مستقیم با شهروندان و برگزاری نشست‌های پای حرف مردم در مساجد فراهم آمده است؛ این تعامل و گفتگو با مردم، از مطالب مدنظر مقام معظم رهبری هم بوده که باید هرروز قوی‌تر دنبال شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: پروژه‌های زودبازده و پیشران توسعه محلات حاشیه شهر و کم‌برخوردار، از نخستین مصوبات شورای شهر بوده که امیدواریم با همت و تلاش مضاعف شهرداری، این پروژه‌ها با سرعت بیشتری دنبال شوند و به سرانجام برسند.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های زودبازده و پیشران توسعه، افزود: امیدواریم با همت و تلاش مضاعف شهرداری، این پروژه‌ها با سرعت بیشتری دنبال شوند و به سرانجام برسند.

موحدیان اشاره‌ای هم به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس داشت و تصریح کرد: شورا‌های شهر نیز به عنوان مجلس محلی باید نسبت به این فرمایشات توجه جدی داشته باشند چراکه مشمول اعضای شورا‌های شهر نیز می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: مقام معظم رهبری در این فرمایشات به تشریح شاخصه‌های نماینده انقلابی می‌پردازند که از جمله آن‌ها می‌توان به ساده‌زیستی و دوری از تجملات و اعیان نشینی، مسئولیت‌پذیری، مردمی بودن، اصلی و فرعی کردن مسائل کشور و مقدم داشتن حل مسائل اصلی، اجتناب از تبعیض و فساد، همکاری صمیمانه با قوا و دستگاه‌های مختلف و پرهیز از گروکشی و معارضه اشاره کرد.

موحدیان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که نماینده انقلابی با عموم مردم همراه است، ولی عوام‌زده و جو زده نیست، افزود: ایشان تاکید دارند اگر تصمیم و قانون‌گذاری براساس تصمیم کارشناسی و تخصصی دارید، تحت تاثیر جنجال‌ها و فضاسازی‌های علیه مجلس و قانون قرار نگیرید و پیوسته پایبند به قوانین، از جمله قانون اساسی باشید.

ساختمان‌های ناایمن شهر معرفی شوند

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: شهرداری مشهد باید اسامی ساختمان‌های ناایمن و فاقد شرایط ایمنی را رسما اعلام نماید چراکه در خصوص جان مردم نباید تعارف داشت.
مجید طهوریان عسکری با اشاره به حادثه تلخ و ناگوار «متروپل» آبادان، اظهارکرد: پیام مقام معظم رهبری در این خصوص، نشان از اهمیت پرداختن به حوادث مشابه متروپل آبادان است.

وی افزود: حدود ۳ ماه قبل، شورای شهر مشهد در مصوبه‌ای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری را مکلف به بررسی ساختمان‌های دارای اشکال فنی کرد که این دقت نظر اعضای شورای شهر و شهرداری، شایسته تقدیر است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از شهردار و شهرداری مشهد مقدس خواست تا اسامی ساختمان‌های فاقد شرایط ایمنی را اعلام نمایند و گفت: چرا همشهریان مشهدی با همسر و خانواده خود در مجتمعی حضور پیدا کنند که ناایمن بوده و هر لحظه خطر آن‌ها را تهدید می‌کند؟!

طهوریان عسکری تصریح کرد: درخصوص جان مردم نباید تعارف داشت و شهرداری باید اسامی ساختمان‌های غیر ایمن را به شکل رسمی اعلام کند.

وی گفت: همزمان ساختمان‌ها نیز باید مجاب به تامین شرایط ایمنی شوند و دستگاه قضایی نیز با متولیان برخورد کنند تا شاهد حادثه‌ای شبیه متروپل آبادان نباشیم.

تصویب لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر

ماده واحده: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، نسبت به نامگذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر به شرح ذیل اقدام نماید.
۱-نامگذاری معبر فرعی شهید آوینی ۳۴ با حفظ شماره به نام شهید حسن جلال آبادی (منطقه ۴)
۲-نامگذاری معبر فرعی طبرسی شمالی ۵۷ با حفظ شماره به نام شهید محمد وظیفه دان (منطقه ۴)
۳-نامگذاری معبر فرعی آیت الله هاشمی رفسنجانی ۱۲ با حفظ شماره به نام شهید کریم اندرابی (منطقه ۱۲)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->